چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

سقف وافل یا دال دنده ای چیست؟

این وبلاگ شخصیه منه

سقف وافل یا دال دنده ای چیست؟

۷ بازديد

دال دنده ای یا وافل یک سیستم دال است که از مجموعه ای از تیرهای بتونی مسلح موازی تشکیل شده است که به تیرهای بتونی مسلح تبدیل می شوند. دال فلنج پرتو است و بخش توسعه یافته وب است. قسمت کشیده شده به دنده معروف است. فاصله بین دنده ها باید به طور کلی 20-30 اینچ باشد. دنده ها در قسمت تحتانی خود به صورت مقطع مخروطی می شوند.

سیستم اسلب دنده ای یا وافل
انواع اسلب های دنده ای و وافل
دو نوع سیستم دال دنده ای وجود دارد
سیستم اسلب یک طرفه
سیستم اسلب دو طرفه (سیستم وافل)
شرح مختصری از این نوع در زیر داده شده است:

سیستم اسلب روبان یک طرفه
یک تخته کف تیرچه یک طرفه از مجموعه ای از تیرهای کوچک و بتونی مسلح تشکیل شده است که با تیرهایی متصل می شوند که به نوبه خود توسط ستون ساختمان حمل می شوند. تیرهای تیر به عنوان تیرچه که با تنظیم پان فولاد در فاصله ثابت تشکیل شناخته شده است. بتن بین کسانی که فاصله بازیگران به کسانی که دنده و در این راه, دال نیز بازیگران و دال فلنج تی پرتو می شود.

سیستم اسلب یک طرفه
سیستم اسلب دو طرفه (سیستم وافل)
این سیستم برای کاهش وزن اسلب های سنتی بتونی کامل طراحی شده است. فرم های گنبدی شکل ماتریسی از حفره ها را ایجاد می کنند که توسط نوارهای متعامد احاطه شده اند و پیکربندی دو طرفه بسیار مناسب برای اسلب های بزرگ را تولید می کنند. حفره های بین تمام گنبدها باعث کاهش بار مرده می شود زیرا عرض این قسمت از دال کمتر از یک دال مسطح است. این نوع دال به اسلب وافل معروف است زیرا شبیه وافل هایی با ردیف تیرهایی است که در زیر قرار دارند. وفل دال سقف است که مناسب برای نصب تمام لوازم الکتریکی را نشان می دهد و می تواند چشم انداز بهتر نتیجه افزایش عامل زیبایی را.

سیستم دال دو طرفه
مزایای اسلب های دنده ای و وافل
در این نوع دال تنش کششی در قسمت کششی دال از بین می رود. استحکام بتن در تنش بسیار ناچیز است و بنابراین از بین بردن بسیاری از بتن تنش با استفاده از فرم های پان انجام می شود.
مقرون به صرفه که بارهای زندگی می کنند نسبتا کوچک مانند خانه های اپارتمان, هتل ها.
دهانه های دال بلند را می توان از طریق اسلب های دنده ای و وافل ساخت. در بسیاری از موارد دهانه های طولانی در ساختمان مطلوب است. اسلب های دنده ای یا وافل یک راه حل ساده برای این منظور است.
مزایای معماری را فراهم کنید. تمام لوازم الکتریکی را می توان به راحتی در شکاف دنده ها نصب کرد که می تواند از نظر معماری زیبایی شناسی باشد.
ضخامت دال اسلب های دنده ای یا وافل کمتر از سایر سیستم های دال است. بنابراین وزن دال کاهش می یابد. این صرفه جویی در وزن می تواند در ویژگی ساختاری تغییر کند.
دال سبک تر و سخت تر از یک دال مسطح معادل.
کاهش میزان پایه ها با کاهش بار نهایی.
فرم بسیار خوبی را فراهم می کنند که لرزش دال یک موضوع قابل دوام است.
معایب اسلب های دنده ای و وافل
مناسب نیست که بارهای زندگی می کنند بزرگ به عنوان ساختمان های تولیدی سنگین هستند, انبارها.
ضخامت دال به عنوان نیاز به مقاومت در برابر حریق کنترل می شود.
هزینه قالب بالا است.
گاهی اوقات دشوار است برای نصب تجهیزات الکتریکی.






اسلب وفل برای اسلب دهانه بزرگتر و یا طبقه استفاده می شود و مورد استفاده قرار گیرد زمانی که نیاز محدود برای تعداد ستون وجود دارد. ظرفیت حمل بار دال وفل بیشتر از انواع دیگر اسلب است. ثبات ساختاری خوبی را همراه با ظاهر زیبایی ایجاد می کنند.

هدف از دال وفل است?
دال وفل نوعی دال با سوراخ هایی در زیر است که ظاهر وافل را ایجاد می کند. معمولا در مواردی استفاده می شود که دهانه های بزرگ مورد نیاز باشد (به عنوان مثال سالن اجتماعات) برای جلوگیری از تداخل بسیاری از ستون ها در فضا.

دال وفل چیست و کجا استفاده می شود?
دال وفل بتنی به طور معمول در ساخت و ساز ساختمان های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار, در حالی که اسلب چوب و فلز وفل در سایت های مختلف ساخت و ساز دیگر استفاده می شود. مزیت اصلی این تکنولوژی ویژگی های پایه قوی است که شامل مقاومت در برابر ترک و افتادگی است.


چرا ما استفاده از ساخت و ساز دال خار یا وفل?
اسلب های دنده ای و وافل دال سبک تر و سخت تری نسبت به یک دال مسطح معادل فراهم می کنند و میزان پایه ها را کاهش می دهند. اونها شکل بسیار خوبی از ساخت و ساز را فراهم می کنند که لرزش دال یک موضوع است مانند لابراتوارها و بیمارستان ها. ... یک دال روکش نازک سیستم را کامل می کند.

است وفل دال مقرون به صرفه?
اسلب های وفل دال های سفت و سبک تری نسبت به یک دال مسطح معادل فراهم می کنند. سرعت ساخت چنین دال در مقایسه با دال معمولی سریعتر است. نسبتا سبک از این رو مقرون به صرفه است. از 30 درصد بتن کمتر و 20 درصد فولاد کمتر از دال قایق استفاده می کند.

دال وفل است? مزایا و روش ساخت
45 سوال مرتبط یافت شد
کدام دال بهتر است دال غلاف وفل یا دال قایق?
مزیت اصلی استفاده از اسلب غلاف وافل این است که به شدت ارزان تر از اسلب های قایق سنتی هستند. اسلب غلاف وفل استفاده فوم از درجه اعتبار ساقط فرم برای ایجاد حجم مورد نیاز برای دال زمین. از طرف دیگر اسلب های قایق معمولی دال را کاملا از بتن و فولاد مسلح ایجاد می کنند.

چه تفاوتی بین دال قهوه و دال وفل است?
دال قهوه (شکل. 1) نوعی دال دنده ای است که کف بتونی مسلح وافل نیز نامیده می شود. دال قهوه ای یک ساختار دنده ای با دنده های تقویت شده در ناحیه تحتانی است که دارای چیدمان عمود بر یکدیگر هستند. ... ضخامت حاصل از دال بسیار کمتر مسطح است.

نقطه ضعف دال خار است?
معایب اسلب های دنده ای و وافل

مناسب نیست که بارهای زندگی می کنند بزرگ به عنوان ساختمان های تولیدی سنگین هستند, انبارها. ضخامت دال به عنوان نیاز به مقاومت در برابر حریق کنترل می شود. هزینه قالب بالا است. گاهی اوقات دشوار است برای نصب تجهیزات الکتریکی.

دال وفل چقدر ضخیم است?
غلاف های وافل نورسلب 1090 میلی متر مربع هستند و در سه ضخامت 165 میلی متر/225 میلی متر/300 میلی متر برای استفاده در سایت های مختلف طبقه بندی خاک قرار دارند. یک راه بهتر از ساخت اسلب بتنی برای خانه های جدید, پسوند و یا ساختمان های تجاری. غلافهای نورسلب از پلی استایرن ساخته شده و مربع 1090 میلی متر هستند.


است کد برای دال وفل?
روش به عنوان پیشنهاد شده در کد است

456: 2000 – "کد تمرین ساده و تقویت شده بتن مسلح" توصیه می کند که اسلب های دنده ای را به عنوان یک اسلب جامد معادل طراحی کنید که ممکن است لحظات موجود در دال از ضرایب داده شده در جدول 26 کد حاصل شود.

معایب دال وفل چیست?
معایب اسلب وفل: دال وفل در پروژه های ساختمانی معمولی استفاده نمی شود. فرم های ریخته گری یا قالب های مورد نیاز برای واحدهای پیش ساخته بسیار پر هزینه هستند و از این رو تنها زمانی مقرون به صرفه هستند که تولید مقیاس بزرگ واحدهای مشابه مورد نظر باشد. ساخت و ساز نیاز به نظارت دقیق و نیروی کار ماهر دارد.

اسلب وفل بد?
اسلب وفل در بالای زمین ساخته شده است و نیاز به زهکشی بزرگ و زمین واقعا سخت برای زندگی از ساختمان. ... هنگامی که چمن و باغ در اطراف اسلب وفل قرار می گیرد, اب به راحتی می توانید در زیر دال جریان – که بد! زهکشی سایت ضعیف به راحتی مبدل می شود.

اسلب وفل هر خوب?
اسلب های غلاف وافل ابتکاری هستند زیرا از فرم دهنده های باطل پلی استایرن برای عایق بندی حرارتی مناسب استفاده می کنند. اسلب غلاف وفل نیز بسیار سبک وزن و بسیار ساده تر از اسلب سنتی برای رسیدگی به کاهش مقدار کلی کار درگیر هستند.


چگونه یک دال وفل ساخته شده است?
روند ساخت شامل یک سیستم ساختمانی از اسلب های بتونی است که توسط ستون ها کوتاه می شوند. یکپارچه بتن ریخته خواهد یک سطح بالا مسطح شکل در حالی که شبکه های مستطیل شکل پرتوهای بتن عمیق در قسمت زیرین, با پرتوهای شبیه جیب وفل گسترش در زاویه سمت راست.

یک غلاف وفل دال بتنی است?
غلاف وفل چیست? این جایی است که بتن روی (و اطراف) مجموعه ای از جعبه ها (یا غلاف ها) که به صورت شبکه ای تنظیم شده اند نشسته است. یک غلاف وافل را به عنوان یک قایق در بالای خاک خود در نظر بگیرید.

چرا فوم مورد استفاده در اسلب بتنی?
حزب عدالت و توسعه مواد سلولی است, و اساسا 98 درصد هوا, ایجاد یک مصالح ساختمانی همه کاره با مزایای بسیاری از جمله وزن سبک بودن, قوی, با دوام و مقرون به صرفه. ... این کار برای تثبیت دال زیر ساختمان است.

می توانید یک داستان دوم شما ساخت بر روی یک دال وفل?
به بسیاری از سازندگان, اضافه کردن یک داستان دوم به یک خانه با یک قاب فولادی و دال غلاف وفل بیش از حد سخت و یا ممکن نیست. ... دنبال کیمبرلی & تجربه اشلی با پسوند خانه کامل به عنوان ما ساخت یک فرمت داستان دوم در بالای خانه های موجود خود.


هنوز وفل غلاف اسلب نیاز اسکله?
اسلب به طور معمول با هر دو توده اسکله افزایش بتن و یا شمع پیچ سوراخ. با این حال, ممکن است ممکن است به اسکله ندارد, به خصوص اگر ساختمان این است که با یک قاب چادری وزن سبک ساخته شود, به جای روکش خشت و یا ساخت و ساز کامل خشت.

دال دنده ای کجا استفاده می شود?
اسلب های دنده ای برای بارهای متوسط تا سنگین مناسب هستند, می توانند مسافت معقول را طی کنند, بسیار سفت و مخصوصا در مواردی که طاقچه در معرض دید قرار می گیرد مناسب هستند. عمق دال معمولا از 75 تا 125 میلی متر و عرض دنده از 125 تا 200 میلی متر متغیر است. از فاصله دنده 600 تا 1500 میلی متر می توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از دال تخت چیست?
مزایای اسلب تخت:
ارتفاع کلی سازه را کاهش می دهد.
اسلب های تخت قادر به حمل بارهای متمرکز هستند.
به قالب کمتری نیاز دارد.
به عنوان تقویت کننده اسلب مسطح ساده است که به راحتی قرار می گیرد.
کنترل کیفیت بهتر.
چرا فولاد گوشه ای در دال فراهم?
گوشه مهار در دال را کاهش می دهد لحظه خم و انحراف در وسط دال درست مثل پرتو ثابت که باعث کاهش لحظه اواسط دهانه و انحراف در مقایسه با پرتوهای به سادگی پشتیبانی می کند.


دال کمر در راه پله است?
(د) دور کمر: ضخامت دال کمر که مراحل ساخته شده است به عنوان کمر شناخته می شود (شکل. ... عمق (ضخامت) کمر حداقل ضخامت عمود بر کف راه پله (کلر) است. 33.3 از است 456). پله های راه پله ای که روی دال کمر قرار دارند می توانند از خشت یا بتن ساخته شوند.

دال پرکننده است?
دال پرکننده فناوری ساخت دال جایگزین است که بخشی از بتن در پایین دال با مواد پرکننده جایگزین می شود. ... بنابراین این بخش بتن با هزینه کم جایگزین, سبک وزن مواد پرکننده مانند کاشی منگالور, گلدان خاک رس و غیره.

دال تخت است?
دال تخت است? دال تخت یک دال بتونی مسلح دو طرفه است که معمولا تیر و تیر ندارد و بارها مستقیما به ستون های بتونی پشتیبانی منتقل می شوند. ... با استفاده از یک پانل قطره بدون سرمایه ستون در دال تخت. با استفاده از یک سرمایه ستون بدون پانل قطره در دال تخت.

هنوز اسلب وفل شالوده?
اسلب وافل

دال وفل یک پایه بتونی مسلح و سیستم دال است که معمولا حدود 80 میلی متر ضخامت دارد و مستقیما روی زمین ساخته می شود. اسلب های وفل از یک پرتو لبه (پایه محیطی) و تیرهای داخلی با فاصله انتخابی تشکیل شده اند که از هر طرف اجرا می شوند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.